Weekoverzicht: naar de Linnaeushof

door Linda

Deze week deden de kinderen veel leuke dingen. Ik ging met ze naar de speeltuin en met mijn moeder gingen ze naar het Linnaeushof. Verder gingen we nog naar de kampeerwinkel en hadden we de laatste visite voor Bas en Julia hun verjaardag. Wat we verder allemaal gedaan hebben, lees je in een nieuw weekoverzicht!

Zaterdag

Zaterdagochtend waren we allemaal op tijd wakker. Er stond aardig wat op de planning vandaag dus we gingen op tijd op pad. Allereerst naar de kampeerwinkel waar we nog wat spulletjes moesten halen voor de vouwwagen. Er moeten namelijk wat kleine dingen die vervangen worden aan de vouwwagen. Op de terugweg gingen we langs Bas zijn moeder die de vorige dag geopereerd was. Gelukkig ging het redelijk met haar en hebben we gezellig koffie gedronken. Mijn moeder had ook nog wat kampeerspullen over dus reden we na de koffie naar haar toe om die op te halen. Daarna was het etenstijd en gingen we thuis een broodje eten. Ik moest weer snel zijn want na het eten had ik een afspraak van Marktplaats om een autostoeltje op te halen. Ik sprong met Guido achterop op de fiets om het op te halen. Bas en Julia gingen ondertussen bij ons achter en op de dijk vissen. ’s Middags keken we nog naar de kwalificatie van Max Verstappen en besloten we aan het eind van de middag nog even naar het strand te gaan.

Zondag

Vandaag kwamen de kinderen wat later uit bed dus we konden wat langer blijven liggen. Bas maakte het ontbijt en ik zette nog een was aan. Daar was ik nog niet aan toe gekomen dit weekend. We rommelden wat in en om het huis tot de laatste visite voor Bas en Julia hun verjaardag kwam. We hebben gezellig in de tuin gezeten terwijl de kinderen samen aan het spelen waren.

Maandag

Vandaag was ik vrij dus we maakten er een leuke dag van. De kinderen wilden graag met de cadeautjes aan de slag die Julia voor haar verjaardag had gehad, dus ze zaten samen al armbandjes te maken toen ik beneden kwam. Op haar partijtje had ze een setje van SES gekregen voor het maken en verven van gipsen paarden. Dat deden we nadat de armbandjes af waren. Maar de paarden konden we maar 1 voor 1 maken en ze moesten een paar uur drogen dus we konden ze vandaag niet meer verven. Door naar het volgende cadeau: Uno! En dat was meteen een hit. We zijn nog wel even naar buiten geweest vanmiddag om een boodschap te doen, maar de rest van de dag wilden ze Uno spelen. Een geslaagd cadeau dus!

’s Avonds kwam er een nieuw blog online over de uv-shirts die je nu steeds meer bij kinderen ziet. Mocht je hem hebben gemist, dan kun je hem hier terug lezen.

Dinsdag

Vanmorgen bracht ik eerst de kinderen naar de bso. Ze wilden wel graag hun knuffel mee, dus dan weet ik al hoe laat het is. Dan zijn ze moe. En dat snap ik ook wel, het waren drukke dagen. Nadat ik de kinderen had afgezet, fietste ik door naar mijn werk. Het ging net regenen, dat was nou jammer. Toch nog natte kleding. Maar goed, het is maar water. Tussen de middag liep ik nog even naar de winkel voor wat laatste dingen voor in de vouwwagen. Aan het einde van de middag haalde ik de kinderen weer op en gingen we lekker naar huis.

Woensdag

Voor vandaag hebben we helemaal geen afspraken dus we kunnen doen wat we willen. We spelen een potje Uno en gaan daarna naar buiten. Julia wil op haar rolschaatsen, maar aan het einde van de straat is ze er klaar mee en gaan we schoenen halen. De loopfietsen moeten nu ook mee dus we wandelen lekker een rondje. Na de lunch trekken we weer onze schoenen aan om naar de grote speeltuin te gaan. Nu we lid zijn, gaan we lekker vaak. Toch handig om zo’n doorlooppas te hebben.

Donderdag

Mijn moeder had het idee om vandaag met de kinderen naar het Linnaeushof te gaan. Daar waren ze met het schoolreisje ook geweest dus dat vonden ze een super goed idee! Met de bus er naartoe was al een belevenis. Ondertussen gingen Bas en ik naar ons werk. Toen we thuis kwamen waren de kinderen ook onderweg met de bus. Ze hadden het zo leuk gehad en zoveel gespeeld dat ze helemaal op waren. Een topdag dus!

Vrijdag

Bas is vandaag bij de kinderen, maar kon niet zo goed zijn bed uit komen ๐Ÿ˜‰ De kinderen waren al op tijd wakker dus ik maakte alvast ontbijt voor ze voor ik naar mijn werk ging. ’s Middags zijn ze nog naar een zwembad hier in de buurt geweest, wat erg geslaagd was.

Wat ga jij doen dit weekend? Laat het me vooral weten in een reactie onder dit blog, vind ik leuk!