Wil de krokodil: is dat een leuke kinderfilm?

Samen met mijn dochter (6 jaar) wilde ik tijdens de kerstvakantie wat leuks doen. Het was slecht weer dus dacht ik aan een film in de bioscoop. Bij het bekijken van de kinderfilms die op dit moment draaien, kwamen we uit bij Wil de krokodil; een familiefilm die gaat over een bijzondere krokodil die kan zingen. Wat we van deze familiefilm vonden lees je in dit blog.

Wil de krokodil: het verhaal

Het wil de arme goochelaar Hector P. Valenti (Javier Bardem) niet lukken om een succesvolle show neer te zetten. Tot hij op zoek gaat naar een bijzonder dier waarmee hij kan optreden. In een dierenwinkel vind hij, achterin de winkel een zingende krokodil (Wil). Hector neemt hem mee naar zijn huis en gaat met de krokodil aan de slag. Maar wanneer ze willen gaan optreden, lijkt Wil plankenkoorts te hebben en lukt het niet om voor het publiek op te treden. Hector komt hierdoor in financiële problemen en gaat daarom zelf weer op tournee om het geld terug te verdienen. Wil blijft achter op de zolder. Tot er een nieuwe familie in het huis komt wonen en vriendschap sluit met de familie.

Samen naar de film!

Wat vonden wij van deze familiefilm?

Mijn dochter vond Wil de krokodil een leuk, maar soms ook spannende film. Dat kan ergens ook wel kloppen want de leeftijd waarvoor de film is vanaf 6 jaar. De kijkwijzer geeft verder aan dat er geweld in de film te zien is. Dat vond ik zelf nogal meevallen. Maar er staat ook musical bij, en ja, er wordt wel een liedje in de film gezongen door Wil, maar om het direct als musical te bestempelen, daar ben ik het niet zo mee eens. Zoveel werd er nu ook weer niet gezongen. En daar was ik op zich wel blij mee, want musical films vind ik nooit zo goed. Het verhaal van Wil de krokodil was leuk, het was wat verrassend, maar het was vooral leuk als de goochelaar erbij was. En dat was niet de hele film het geval. Ik kan me indenken dat het voor een kind een hele leuke film is. Voor een ouder die mee kijkt, is hij wel aardig. Ik zou de film zelf niet nog een keer hoeven zien. Wil de krokodil is dus leuk als je niets te doen hebt, maar je hoeft deze film niet perse gezien te hebben. Daarnaast zou ik deze kinderfilm niet bekijken met kinderen jonger dan 6 jaar oud.

In welke bioscoop kun je Wil de Krokodil zien?

Wil de krokodil is vanaf 7 december in verschillende bioscopen te zien, waaronder de Pathé bioscopen.

Meer informatie

Regie: Josh Gordon en Will Speck | Scenario: Will Davies, Bernard Waber | Cast (stemmen): Shawn Mendes (Lyle), Javier Bardem (Hector P. Valenti), Constance Wu (Mrs. Primm), Scoot McNairy (Mr. Primm), Winslow Fegley (Josh Primm), Brett Gelman (Mr. Grumps), Ego Nwodim (Carol), Lyric Hurd (Trudy), e.a. | Speelduur: 106 minuten | Jaar: 2022 | Zalen: in 145 zalen (NV) + 46 zalen (OV).

Ga jij deze film met je gezin bekijken, of heb je een andere leuke familiefilm tip voor ons? Laat het me dan vooral weten onder dit blog!

Lees meer:

Misschien vind je deze blogs ook leuk: