Vakantie weekoverzicht nr.2: volop dieren kijken in de bloedhitte!

door Linda

De laatste week van onze vakantie op de camping van de Beekse Bergen is in gegaan. Het beloofde een warme week te worden, maar desondanks hebben we leuke dingen gedaan zoals een bezoekje aan het safaripark en de boot- en autosafari. We besloten wel eerder onze vakantie af te breken. Waarom, dat lees je in een nieuw weekoverzicht!

Maandag

We hadden een deel van het safaripark nog niet gezien, dus we besloten vanmorgen de laatste dieren te gaan bekijken. We liepen een stuk tot we de pinguïns zagen en keken ook nog even bij de exotische vogels. Die vonden de kinderen prachtig en wilden daar graag nog eens kijken. Daarna gingen we in de rij staan voor de bootexcursie. Dat was ook erg leuk om te doen. Het duurde zo’n 20 minuten, maar de gids vertelde wel leuk over de dieren en het lage water en welke gevolgen dat voor de dieren en hun verblijven had. Zo hadden ze de panter maar in een ander verblijf gestopt omdat hij anders naar de boot zou kunnen komen door het lage water.

Dinsdag

We pakten ’s ochtends de auto om naar een speelbos even verderop te gaan. Alleen het laatste stuk vond de auto niet zo leuk, want het was een zand/bospad waar we overheen moesten. Het speelbos zelf stelde ook niet veel voor dus we besloten terug naar de auto te gaan.

Er zou ook nog een uitzichtpunt in de buurt zijn, dus die voerden we in. Maar toen we in de auto op weg hier naartoe zaten, zag we al dat het eenzelfde weg was en daar hadden we geen zin meer in. Jammer maar helaas. Ik vond in de buurt nog Landgoed De Utrecht, dus die voerde ik in in de navigatie en we gingen weer op weg. Maar helaas werd ook dit niets, we konden niet vinden waar we moesten zijn. Dus we namen de toeristische route weer terug en pakten onderweg nog een supermarkt mee om wat boodschapjes voor vandaag en morgen te halen. ’s Middags lagen we weer heerlijk in het zwembad.

Woensdag

Omdat ik een klacht had ingediend bij de receptie over de zogenaamde ‘doorlooppassen’, had ik een gratis uitrijkaart gekregen. De maakten we vandaag op door nog een keer de autosafari te doen. Ook deze keer vonden de kinderen het leuk dus helemaal prima zo.

Foto gemaakt door Julia

Na de safari haalden we nog een lekker toetje voor vanavond en doken we ’s middags nog even het zwembad in want het was bloedheet. Iedereen zocht natuurlijk verkoeling dus het hele zwembad zat vol. We keken daarom ’s avonds of er niet een ander zwembad in de buurt was en ik kwam uit bij Landal Het Vennenbos. Daar gaan we dus morgen heen!

Donderdag

Landal Het Vennenbos lag maar een half uurtje van de camping af dus toen we onze zwemkleren hadden ingepakt, pakten we de auto. Bij de receptie vroeg ik nog even hoe ik het moest regelen als we een dagje van het zwembad gebruik wilden maken. Ik moest online E-tickets bestellen. Nu ben ik wel aardig thuis in de online winkel, maar dit was me gisteravond niet gelukt en ik kon ze ook niet bij de receptie kopen. Maar de receptioniste hielp me met het vinden van de reserveringsknop die goed verstopt was. Eenmaal terug bij de auto had ik de E-tickets binnen en konden we het park in. Het zwembad stond vrij goed aangegeven dus we liepen er redelijk snel naartoe. Mocht ook wel, het werd al aardig warm! Eenmaal bij de poortjes had ik nog wat problemen met het scannen van de laatste E-ticket, maar een gast met een druppel was zo aardig om me te helpen en zo kon ik ook doorlopen. We hebben een heerlijke dag in het zwembad gezeten (denk aan verschillende glijbanen, een golfslagbad, een binnen- en een buiten zwembad en een soort wildwaterbaan). De kinderen vonden vooral de wildwaterbaan fantastisch dus daar zijn we heel vaak in geweest. Echt een aanrader dit zwembad!

Vrijdag

Naar huis! Het zou dit weekend nog warmer worden en daar had vooral ik niet zo heel veel zin in. In de vouwwagen werd het namelijk ook heel warm nadat de zon er de hele dag op had gestaan, dus we besloten om vandaag naar huis te gaan. Gelukkig ging het afbreken sneller dan het opbouwen, dus aan het einde van de ochtend, zaten we in de auto naar huis. En als je thuis komt na 8 dagen vakantie, ben je natuurlijk ook weer blij. Lekker in je eigen bed! En ik had het hele weekend nog om de vakantie spullen op te ruimen en de vakantie was te doen. Dat vond ik ook wel fijn!

Tot zo ver het vakantie weekoverzicht, deel 2. Wil je het eerste deel nog even lezen, dan kun je hier nog klikken. Er komt ook nog een review over Speelland, wandelen in de Drunense Duinen en de Beekse Bergen zelf online.