Review: Mario + Rabbids Sparks of Hope voor Nintendo Switch

Al eerder schreef ik over de aankondiging van het spel Mario + Rabbids Sparks of Hope, maar nu mocht ik het spel ook nog als een van de eerste spelen! Zo gaaf! Ben je net als wij een echte Mario fan en houd je wel van een spelletje, dan kun je met dit blog je hart ophalen. Het spel is vanaf vandaag te koop en ik vertel je er in dit blog alvast alles over.

Mario + Rabbids Sparks of Hope

In dit gloednieuwe Mario spel staan de zogeheten Sparks, sterren uit oude Mario-games die met de Rabbids uit Ubisoft-spellen zijn samengesmolten, centraal. Ze vormen een buitengewoon efficiënte energiebron, die de slechterik Cursa koste wat kost wil bemachtigen. Hierdoor ontstaan er nieuwe tactische mogelijkheden die je helpen de overhand te krijgen in gevechten. Naast het levelen en aanpassen van je helden, heb je ook de mogelijkheid om ze te koppelen aan Sparks om extra vaardigheden vrij te spelen. Sparks hebben allemaal een eigen kracht en persoonlijkheid, variërend van energieschilden tot krachtige elementaire aanvallen.

Het tweede spel van Mario en de Rabbids

Mario + Rabbids Sparks of Hope is het tweede spel waarin zowel Mario als de Rabbids zitten. De eerste Mario + Rabbids-game kwam in 2017 uit. Het was een spel waarin je Mario niet zomaar zou verwachten. In Mario + Rabbids: Kingdom Battle lag de nadruk niet op springend levels verkennen, maar werd de gebruiker in tactische gevechten gestort. Ineens schakelde Mario zijn vijanden niet uit door op ze te springen of vuurballen te gooien, maar kreeg hij twee pistolen om ze mee te lijf te gaan.

Mijn ervaring met Mario en de Rabbids

Ondanks dat het spel geschikt is voor kinderen vanaf 7 jaar, vond ik het zelf ook heel leuk om te spelen. Wij hebben sinds kort een Nintendo Switch en naast Mario Kart hadden we nog geen spelletjes. Dat ik deze review mocht schrijven, kwam dus super goed uit! Het is ook een spel die leuk is voor jong en oud, dus ik kan het spelen, maar Julia volgend jaar ook. Ik vind het spel super mooi en scherp. In het begin leer je hoe je je door het level kunt bewegen en daarna wordt je het universum in gestuurd om een aantal gevechten uit te voeren op de sterren. Het grappige aan dit spel is dat de rabbids verschillende gekke kleren aan hebben. Wat mij betreft is Mario + Rabbids Sparks of Hope een echte aanrader! Zeker voor tijdens de herfst- of kerstvakantie of als cadeautje voor Sinterklaas.

Ben je benieuwd geworden naar dit nieuwste Mario spel? Laat het me weten in een reactie onder dit blog!

Misschien vind je deze blogs ook leuk: