Filmrecensie: Katak, de dappere beloega

De film ‘Katak, de dappere beloega’ is een nieuwe familiefilm die nu in de bioscoop te zien is. Hij gaat over de jonge beloega (witte dolfijn) Katak die wordt geplaagd dat hij nog maar een jonkie is en niet van kleur wil veranderen. De beloega wil bewijzen dat hij echt wel dapper is en raakt verzeild in een gevaarlijk avontuur. De stemmen in de film kunnen je bekent voor komen, ze zijn namelijk ingesproken door Mattie Valk, Gioia Parijs en Laura Vlasblom. Wij mochten Katak – de dappere beloega thuis bekijken en in dit blog lees je wat wij ervan vonden.

Katak, de dappere beloega – het verhaal

Beloega’s (witte dolfijnen) zijn na hun geboorte grijs en worden langzaam wit van kleur. Maar bij de jonge beloega Katak gebeurt dat niet, waardoor hij hij gepest wordt door zijn leeftijdsgenootjes. Om te bewijzen dat hij wel een grote dappere beloega is, gaat hij op zoek naar zijn opa. Oma heeft veel over hem vertelt. Hij was de stoerste en dapperste beloega van de zee. Onderweg naar zijn opa maakt hij avonturen mee en sluit hij onverwachte vriendschappen. Hij bewijst dat je dapper kunt zijn ongeacht hoe groot je bent.

Wat vonden wij van de film?

Katak, de dappere beloega is een hele mooie animatiefilm! De film duurt niet te lang (70 minuten) en is geschikt voor alle leeftijden. Mijn dochter vond sommige stukjes wel spannend, maar verder een mooie film. Tijdens zijn reis naar zijn opa komt Katak namelijk Zaagtand tegen en dat zijn spannende stukjes. Maar Katak maakt ook (grappige) vrienden, zoals de snotverkouden steur Cyrano en een mevrouw kabeljauw. Ook orka Zaagje krijgt een speciaal plekje in Katak zijn hart. Een leuk en niet al te lang verhaal dus met een belangrijke boodschap: je kunt ook dapper zijn als je klein bent!

Meer informatie

Release datum: 27 maart 2024
Genre: Familiefilm, animatie