Boeken,  Lifestyle

Recensie: De Zeven Zussen deel 3 – Schaduw

Nadat mijn moeder me deel 1 van De Zeven Zussen had geleend, moest ik snel verder lezen in deel 2 om te weten hoe het verhaal verder ging. En snel daarna volgde deel 3: Schaduw. De serie draait om zeven geadopteerde zussen die na de dood van hun vader allemaal een brief met een mysterieuze verwijzing naar hun afkomst krijgen. In dit blog lees je mijn recensie over De Zeven Zussen deel 3 – Schaduw.

De Zeven Zussen Schaduw

Samenvatting De Zeven Zussen deel 3: Schaduw

Star D’Aplièse staat op een keerpunt in haar leven. Na de dood van haar vader, heeft ook zij net als haar zussen, een brief gehad waarmee ze op zoek kan gaan naar haar afkomst. Er is alleen één ding dat haar tegenhoudt: haar zusje CeCe, waar ze alles mee deelt. Ze vertrekt met haar zus CeCe met lichte tegenzin naar Londen en volgt daar een aantal kooklessen. Ze is gek op koken en staat het liefst de hele dag in de keuken. Maar ze is nog niet tevreden. En ze maakt de brief open die ze van haar vader kreeg. Deze leidt haar naar een boekwinkel in Londen en ze neemt daar een baantje aan om zo te gaan ontdekken waar ze vandaan komt. In haar brief zat ook een verwijzing naar Flora MacNichol. En ze besluit de boekhandelaar naar haar te vragen. Degene die veel over haar weet is de broer van de boekhandelaar. En door het verhaal over Flora vallen langzaam alle puzzelstukjes op zijn plek. Flora MacNichol was een onafhankelijke, geëmancipeerde vrouw die honderd jaar geleden leefde en die na haar jeugd op het Engelse platteland naar het bruisende Londen vertrok. Ze maakte daar kennis met nieuwe idealen en tradities en vond de ruimte om haar identiteit te ontplooien. Doordat Star uit de schaduw van haar zus stapt, begint ze aan een nieuw deel van haar leven.

Wat vond ik van het boek?

Net zoals de voorgaande delen kon ik ook dit deel heel slecht wegleggen. Je leest het verhaal zo weg. Het is dat het boek best dik is en ik er dus wel echt een aantal avonden over deed, anders had ik ze zo uit gehad. En net als de voorgaande delen bestaat ook dit deel weer uit een deel over de zus en een deel over het verleden, een persoon die van invloed is geweest op het leven van de zus. Ik lees deze serie met heel veel plezier en kan niet wachten aan het volgende deel te beginnen!

In april komt het laatste boek, deel 7 uit, voor die tijd hoop ik de delen ervoor uit te hebben. Ik heb deel 7 al gereserveerd en er komt zeker een recensie van op mijn blog zodra ik het uit heb!

Wil je hem ook alvast reserveren? Dan kun je dat hieronder via Bol.com alvast doen.

Lucinda Riley schrijfster De Zeven Zussen

Over de schrijfster: Lucinda Riley

Lucinda Riley is een pseudoniem van Lucinda Edmonds. De Ierse schrijfster bracht haar jeugd deels door in Bangkok, en deels in Ierland. Nu woont ze afwisselend in Engeland en Zuid-Frankrijk. Ze heeft ook een huis op het Thaise eiland Koh Chang. Ze haalt veel van de inspiratie voor haar boeken uit de plaatsen waar ze woont en gewoond heeft. Op bol.com vind je alle boeken van Lucinda Riley, waaronder het nieuwste boek van Lucinda Riley.

Kenden jullie de serie van De Zeven Zussen al? Zo ja, bij welk deel zijn jullie? En zijn jullie ook zo benieuwd naar het laatste deel? Laat het me weten in een reactie onder dit blog! Kende je de serie nog niet? Voor een korte recensie van De Zeven Zussen deel 1 kun je hier verder lezen.