Weekoverzichten: vloerverwarming wordt geplaatst en we gaan op vakantie!

door Linda

Het was zo’n drukke week, 2 weken geleden, dat het me niet lukte om het weekoverzicht te maken. Vandaag dus een overzicht van de afgelopen 2 weken! We waren onder andere druk met het opruimen van ons huis en het slopen van de laatste dingen. Bas en Julia waren jarig en ook was ik druk met inpakken voor de vakantie. Aangezien de vloerverwarming geplaatst zou gaan worden en de nieuwe dekvloer daar overheen gestort zou worden, konden we toch niet in ons huis. Dus we zijn lekker een weekje met vakantie gegaan!

Zaterdag en zondag

Zaterdag gingen we met de auto op pad, op zoek naar een mooie vloer voor de kinderkamers en naar mooie deuren voor de huiskamer. We reden naar de Praxis en zagen toen we daar binnen kwamen ook al hele mooie lampen hangen die we zeker even onthouden. We liepen door naar de vloeren en zagen er een hele mooie. De kinderen vonden deze ook mooi dus die hebben we nu in ons hoofd. Daarna liepen we door naar de binnendeuren. Er was helaas niet veel keus dus we gaan hier online nog naar zoeken. Zondag had ik plekjes gereserveerd voor het zwembad. We hadden er een heerlijke middag!

Maandag

Maandag maakten de mannen de zijkant van de opbouw dicht en isoleerden ze de woonkamer. Weer een heel anders gezicht! ’s Avonds gingen Bas en ik aan de slag met inpakken en ging er weer een auto naar de opslag.

Dinsdag

Dinsdag was Bas jarig, samen met de kinderen verrasten we hem met cadeautjes en ’s middags kwam Guido nog thuis met een zelf gemaakt cadeau.

Woensdag en donderdag

Bas en ik waren allebei woensdag vrij (voor mij standaard) om grotendeels de keuken eruit te halen.

Julia mocht vandaag alvast trakteren omdat er een nog een klasgenootje op 15 juli jarig is. Ze was helemaal trots en voelde zich echt jarig! Guido kon even bij mijn moeder spelen zodat we door konden pakken met de keuken. Ondertussen waste ik een aantal wassen voor de vakantie en pakte ik alvast een deel in. Donderdag werkte ik de ochtend terwijl Bas de rest van de keuken en de betonvloer eruit haalde. ’s Middags was ik vrij en ging ik samen met mijn moeder en Guido naar Julia haar school. De hele school had aan het thema Kunst gewerkt en alle kunstwerken waren nu te zien op het schoolplein. Het was erg leuk om al die kunstwerken te zien.

Vrijdag

We hadden een hele drukke ochtend. De laatste spullen moesten uit het huis en ik moest de laatste spullen inpakken. Maar samen kwamen we een heel eind en waren we op tijd klaar voordat we Julia van school haalden en Guido bij de gastouder ophaalden. Nu kon de vakantie beginnen! Aan het eind van de middag kwamen we aan op het vakantiepark van Landal: Landgoed Aerewinkel. We mochten ons installeren in huisje nummer 50. Ik zal binnenkort een blog online zetten over dit park.

Zaterdag en zondag

Zaterdag zijn we op zoek gegaan naar een mooi natuurgebied in de buurt en we kwamen uit bij Nationaal Park De Meinweg. Hier hebben we heerlijk gewandeld en heel veel kevers gezien. We kwamen nog bij een uitkijktoren met uitzicht over de heide. Je ziet hier goed dat er een grote brand is geweest. Zondag kwamen mijn ouders aan en zijn we met zijn allen naar de Brunsummer heide geweest. Het was wel heel erg warm. De thermometer gaf 30 graden aan. We liepen een mooie route die ook langs een watertje kwam waar al een aantal kleine kinderen in aan het spetteren waren. Wij liepen door over een pad dat ook prima een blote voetenpad had kunnen zijn. Over een houten bruggetje, over boomstammetjes en over grind. We zagen onderweg verschillende mooie paddenstoelen. Iets wat ons in ons vakantiepark en in het Nationaal Park ook al was opgevallen. Er zijn heel veel paddenstoelen te vinden en heel veel vlinders! Na de wandeling aten we in het huisje een lekker koud ijsje en liepen we daarna nog even een rondje door het park.

Maandag

We besloten weer naar Nationaal Park De Meinweg te gaan en een andere route te nemen. Ook deze route was erg mooi. We liepen zo’n 8 kilometer door bos en langs de heide en zagen weer de verbrande bomen en heide.

Terug op het park besloten we wat te gaan eten bij het restaurant. Ik had een heerlijke carpatcio salade. Om 15 uur konden we nog even een uurtje zwemmen en bleven mijn ouders bij het huisje om even te ontspannen. Na het avondeten zwaaiden we ze uit. We hebben het heel gezellig gehad!

We kregen ook nog foto’s van ons huis binnen van onze buurman. De stukadoors waren vandaag hard aan het werk!

Dinsdag

Vandaag gingen we naar de dierentuin! GaiaZOO is een van de mooiste dierentuinen vinden wij dus daar gaan we graag heen wanneer we in Limburg zijn. Dus vandaag gingen we, en gelukkig was het goed te bereiken. We hebben heel veel water hier gezien de afgelopen dagen. We hebben genoten van weer een heerlijke dag! Hier zal ik ook later nog even een blog over schrijven.

Woensdag

Vandaag besloten we even rustig aan te doen. We liepen een rondje over het park, langs de mooie visvijver. We besloten ’s middags fietsen te huren en naar een kasteel in de buurt te fietsen. Helaas viel dit erg tegen en bleek het voor het grootste deel privĂ© te zijn en de boerderijdieren waren er niet. Dus we fietsten verder en maakten een fijn rondje om het park. Na ons fietstochtje leverden we de fietsen weer in bij de receptie en haalden we een lekker ijsje.

Thuis werd vandaag de nieuwe betondekvloer gestort! Yes!

Donderdag

We wilden nog een laatste deel van het Nationaal Park De Meinweg lopen. We kwamen in het begin heel veel rode mieren tegen. Snel liepen we door en zagen we weer veel mooie dieren. Waaronder deze mooie Citroenvlinder:

Zo dit was voor nu een korte samenvatting van de afgelopen 2 weken. Dit weekend heb ik veel vakantie was te doen en gaan we de vloer voor de kinderkamers halen. Als het goed is is nu een groot deel van het huis gestuct.

Wat zijn jouw plannen voor dit weekend?

Tot volgende week!

Liefs,
Linda

PS. Wil je nog meer weekoverzichten lezen? Bijvoorbeeld over de verbouwing? Dan kun je hier verder lezen.